نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5387
-
الف
+

بازیگران «پدرسالار» از زنده یاد «محمدعلی کشاورز» گفتند

بازیگران «پدرسالار» از خاطرات و تجربه بازیگری در کنار مرحوم «محمد علی کشاورز» در این سریال گفتند.

به گزارش آی فیلم2، برخی از کرکتر‌ها چنان تاثیری بر ذهن و خاطره مردم دارند که پس از گذشت سال‌ها، مردم همچنان آن را به یاد دارند؛ بازی مرحوم «محمدعلی کشاورز» در نقش «اسدالله‌خان» در سریال «پدرسالار» بی‌شک یکی از همین نقش‌های ماندگار در تلویزیون ایران است. 

درحالی که از درگذشت مرحوم «محمدعلی کشاورز» چند روزی نمی گذرد، بازیگرانی هم چون «سیامک اطلسی» و «محمود پاک نیت» از خاطرات و تجربه بازیگری شان با آقای کشاورز در سریال «پدر سالار» گفتند.

«سیامک اطلسی» بازیگر نقش «مصطفی» برادر «اسدالله خان» در سریال «پدرسالار» گفت: من خاطرات زیادی از سریال «پدرسالار» با ایشان دارم و حقیقتاً بازیگری را در کنار ایشان تجربه کردم و چیزهای زیادی را از ایشان یاد گرفتم.

وی ادامه داد: استاد کشاورز در بسیاری فلم ‌ها و در تیاتر و تلویزیون بازی‌های درخشانی داشت؛ در واقعیت و به لحاظ شخصیتی ایشان آدمی مصمم، انسانی شریف و خونسرد بود که بازیگری همتای شان نمی‌آید.

اطلسی تاکید کرد: آدم هایی همچون «محمدعلی کشاورز»، «جمشید مشایخی»، «عزت الله انتظامی»، «داوود رشیدی» و «علی نصیریان» از نظر بازیگری و ارائه نقش در تیاتر، سینما و تلویزیون ایران سنگ تمام گذاشتند؛ یعنی تکرار نمی‌شوند و کسی جای آنان را نمی‌گیرد و در ذهن‌ها ماندگار هستند.

وی افزود: این‌که بازیگری بتواند این ماندگاری را در اذهان ایجاد کند، استاد تلقی می‌شود و استاد کشاورز یکی از این بازیگرانی بود که این اثرگذاری را بر ذهن‌ها گذاشت

اطلسی با اشاره به آنچه از مرحوم کشاورز در بازیگری آموخته است، بیان کرد: دقت در کار، توام با خونسردی و درعین‌حال انسان‌بودن، برای من در جنس بازیگری اش برجسته بود. نقش را ایفا می‌کرد و به‌درستی درمی‌آوردند به صورتی که در خاطره‌ها می‌ماند؛ مرحوم کشاورز انسانی بسیار ساکت و تأمل‌برانگیز بود.

وی درباره حال و هوای بازی در این سریال در کنار «محمدعلی کشاورز» خاطرنشان کرد: آن سریال برای تمام ما بازیگران یک تجربه زندگی بود در کنار استاد کشاورز سعی می‌کردیم واقعیت‌ها را ارائه بدهیم؛ یعنی تلاش می‌کردیم نقشی که نوشته‌ شده بود را یکی بهتر از دیگری ایفا کنیم.

محمدعلی کشاورز یک اسطوره بود

«محمود پاک‌نیت» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در مورد مرحوم کشاورز گفت: وی حقیقتاً یک اسطوره و انسان خاص بود. شاید در کارها برخی اوقات تصویری خشن از او می‌دیدیم اما در واقعیت قلبی بسیار رئوف و مهربان داشت و انسانی بسیار دوست‌داشتنی و دلسوز برای همه عزیزانی بود که با وی همکاری می‌کردند.

بازیگر نقش جلال (پسر اسدالله خان)ادامه داد: مرحوم کشاورز آدم خوش‌برخوردی بود در عین این‌که در فلم ها او را خشن می‌دیدیم؛ مثلاً در پدرسالار، پدری بود که با خانواده خشن بود و آن‌ها دوست نداشتند دورهم زندگی کنند اما او اعتقاد داشت همه باید کنار هم باشند.

پاک‌نیت در اشاره به شخصیت مرحوم کشاورز گفت: در کار برایش فرق نمی‌کرد چه کسی هستید و اگر چیزی برای بهبود کار به ذهنش می‌رسید، مطرح می‌کرد؛ بسیار دلسوز بود و زحمات بسیاری برای ترویج فرهنگ و هنر ایران کشید. یعنی دلشان برای کارشان می‌لرزید و می‌تپید و در کاری که بودند پشتوانه بزرگی برای آن کار محسوب می‌شدند.

سریال «پدرسالار» اوایل دهه هفتاد از رسانه ملی ایران نشر شد که برای سال‌ها و دهه‌ها یکی از بهترین آثار تلویزیونی ایران ماند؛ یکی از دلایل مقبولیت و محبوبیت این سریال داستان اصیل ایرانی آن بود که مواجه سنت با مدرنیته را در غالب یک خانواده معمولی و پرفرزند به تصویر می‌کشید که برای بسیاری از خانواده‌های آن دوران داستانی قابل درک و واقعی بود.

باورپذیری و اثرگذاری این سریال بر مردم به شکلی بود که برخی این قصه را یک زندگی حقیقی پنداشته و نسبت به آن واکنش نشان می‌دادند.

«محمدعلی کشاورز» چهارمین نفر از پنج بزرگمرد سینمای ایران، پس از «داوود رشیدی»، «عزت‌الله انتظامی» و «جمشید مشایخی» بود که ۲۵ جوزا(خرداد) و تنها دو ماه پس از زادروز نود سالگی خود بعد از تحمل مدت ها بیماری درگذشت.

وی از اوایل جوزا(خرداد) سال روان به دلیل مشکلات جسمانی در شفاخانه بستری شد و بلافاصله مراحل تداوی خود را زیر نظر داکتران متخصص آغاز نمود. پس از آن به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری شد و در نهایت 25 جوزا(خرداد) در سن ۹۰ سالگی به دیار باقی شتافت.

در پیوند با این خبر بخوانید: 

دانلود سریال «پدرسالار»

واکنش بازیگران معروف ایران به درگذشت «محمدعلی کشاورز»

پدرسالار درگذشت

«علی نصیریان»:امروز یک دوست و همراه را از دست دادم

 سکانسی به یاد ماندنی از سریال «پدرسالار»

اعلام زمان مراسم خاکسپاری «محمدعلی کشاورز»

م ح

نظر شما
ارسال نظر